مدیریت کارمندان دورکار، چالشی که مدیران از آن فراری هستند

تعداد کارمندانی که از راه دور کار می کنند همچنان در حال رشد است. همزمان با تکامل فناوری، شرکت ها در می یابند که هنگام استخدام بهترین استعدادها برای یک موقعیت کاری خاص ، موقعیت جغرافیایی دیگر یک عامل محدود کننده نخواهد بود.

ارائه توانایی کار در خانه یک امتیاز عالی برای جلب استعدادهای جدید برای یک شرکت است. این ویژگی همچنین مزایای زیادی مانند پس انداز مالی در هزینه های سفر و به طور کلی بهبود بهره وری و رضایت کارکنان را به دنبال دارد.

بر اساس تجربیات ما، مدیریت کارکنان دورکار برای بسیاری از کسب و کارهای مشکل آفرین شده است. به همین دلیل سعی می‌کنیم چند تکنیک موثر برای مدیریت بهتر کارکنان دورکار را با شما در میان بگذاریم. پس تا انتهای اسن نوشته ویکال با ما همراه باشید.

مدیریت-افراد-دورکار

1- برنامه کاری منظم و دقیقی داشته باشید

ارائه برنامه دقیق و منظم می‌تواند بهره‌وری کارکنان را افزایش دهد. به صورتی که مشکل بسیاری از افراد در ساماندهی کارهای و برنامه های روزانه آن‌ها است. بنابراین ارائه یک برنامه ریزی دقیق کاری می تواند به کارمندان دورکار شما کمک کند که برای یک هفته یا یک ماه آینده خود، برنامه ریزی داشته باشند. بنابراین اگر تا حالا این کار را نکرده‌اید، الان وقت آن رسیده که برنامه‌ ای منظم و دقیق را برار هر یک از کارکنان دورکار خود اجرا کنید. این کار کمک می‌کند که دورکاری لذتبخش‌تر باشد.

2- استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه

استفاده از تلگرام و واتساپ برای مدیریت پروژه‌ها ایده مناسبی نیست و لازم است از برنامه‌های مدیریت پروژه استفاده کنید. برای مثال استفاده از ترلو یا تسکولو گزینه مناسبی است و به شما کمک می‌کند که وظایف هر فرد را برایش تعیین کرده و فرد هم پس از انجام کار می تواند، اتمام پروژه را به شما اعلام کند.

3- پروژه را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید

انجام پروژه‌های بزرگ خوب است، اما میزان زمانی که طول می‌کشد، بسیار زیاد است. به همین دلیل توصیه می شود هر پروژه یا وظیفه را بخش های کوچک تری تقسیم کنید. به این صورت هم میزان کارایی افراد بالاتر خواهد رفت و هم در مدت زمان‌های کوتاه‌تری گزراش دریافت خواهید کرد. به این ترتیب در جریان کلی مارها قرار خواهید گرفت و میزان پیشرفت هر پروژه را در دست خواهید گرفت.

4- تماس تصویری مداوم

یکی از مشکلاتی که افراد دورکار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم ارتباط با همکاران و سایر افراد است. به صورتی که این افراد تا حد بسیار زیادی از ارتباطات محروم می مانند. به همین دلیل برگزاری منظم جلسات ویدیویی کمک خواهد کرد که ارتباط خودرا با همکاران حفظ کنند و از طرف دیگر کمک خواهد کرد که روند پیگیری کارها ساده‌تر شود. استفاده از پلتفرم ویدئو کنفرانس می تواند به بهبود کیفیت تماس و همچنین افزایش تعامل بین اعضای تیم شما کمک کند.

مدیریت-کارکنان-دورکار

5- مدیریت مرکز تماس را فراموش نکنید

بسیاری از کشب و کارها هستند که خدمات خود را به صورت دورکاری ارائه می‌کنند و علاوه بر آن دارای یک تیم از افراد زبده هستند که مدیریت مرکز تماس آن‌ها را برعهده دارد. در نظر داشته باشید که ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که به مدیریت بهتر مرکز تماس کمک خواهد کرد. به عنوان مثال استفاده از نرم افزار دفترچه تلفن می‌تواند برای مدیریت بهتری مخاطبان مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از نرم افزار ارسال فکس مجازی برای ارسال و دریافت فکس بدون نیاز به دستگاه‌های سنتی فکس استفاده کنید. این نرم افزار در بسیاری از موراد می‌تواند برای ارسال فکس‌های گروهی هم مورد استفاده قرار گیرد.


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر اسکلتی مسافرتی ضخیم , تانک ازت , نقاشی ساختمان , اتصالات اسپیس فریم , نایلون استخری , لینک شما در اینجا